DUNIA INI HANYA SEMENTARA..

CATATAN INI MUMMY TUJUKAN PADA AISH PERMATA HATI MUMMY... ABANG DAN ADIK..MOGA SATU MASA NANTI .. ANAKKU AISH AKAN MENGERTI SEGALANYA.. JODOH..AJAL..MAUT..REZEKI HANYA ALLAH YANG MAHA MENGETAHUI DAN MENENTUKAN..
PERCAYALAH ANAK... MUMMY TELAH BUAT YANG TERBAIK HINGGA SAAT MUMMY HEMBUSKAN NAFAS YANG TERAKHIR.. DEMI ANAKKU AISH..

WALAU ANAK2 MUMMY HANYA MILIKI MUMMY.. KITA TETAP BAHAGIA.. SUSAH SENANG KITA BERSAMA.. HUKUM ALLAH LEBIH TERBAIK DRPD HUKUM MANUSIA.. DOAKAN KESEJAHTERAAN UNTUK KITA.. KASIHKAN MANUSIA..MANUSIA AKAN PERGI.. KASIHKAN ALLAH..KEKAL ABADI.. INSYA ALLAH..
SELAMANYA..MUMMY SAYANGKAN ANAK2..DARI SEBESAR TAPAK KAKI 2 JARI HINGGA SAAT INI.. TERIMA KASIH ALLAH...
.zuriani6336@gmail.com 0199156336

Tuesday, April 17, 2012

buat isterinya...

langit tak selalu cerah..
Dan tak pula sentiasa mendung..

Walau mata mengadap langit..
Jgn lupa kaki yg kekal menjejak tanah..

Pisahkan zahir batin..
Antara seorg suami pd isteri..
Antara seorg ayah pd anak2..

Jika tidak dibalas hari ini..
Belum pasti tiada balasan di padang masyhar..

Apa jua tuntutan yg aku lakukan hari ini..
Bukan kerana ingin aibkan suami yg sgt aku sayang hingga ke saat ini..

Tapi.. Inilah pengorbanan yg aku dan anak2 lakukan..

Suami itu..
Sudah kau butakan nafsunya melihat aku..
Sudah kau butakan kasihnya pd dua jiwa yg masih kecil itu..

Suami itu..
Tidak pernah ada ruang utk kami..
Kami sendirian pd hari raya..
Kami sendirian pd setiap cuti..
Kami sendirian pada setiap bermula ahad hingga sabtu..
Kami sendirian pada setiap jan hingga disember..
Kami sendirian ketika dihospital..
Kami sendirian uruskan anak..
Kami sendirian uruskan semua bil dirumah..
Kami sendirian siang dan malam..

Dan kerana kezalimanmu..
Dia sudah lupa kewujudan kami..
Dia sudah lupa jln pulang menemui kami..
Dan.. Dia pusing semula menuju ke tempatmu..walau pd hakikat dia dlm perjalanan menemui kami..

Aku dan anak2 hidup hanya mengharap Allah akan semhuhkan dia yg telah kau hitamkan segalanya..
Dan hari ini.. Allah belum takdirkan dia kembali pd kami..
Dan hari ini juga.. Aku lakukan pengirbanan yg hanya Allah yg tahu..
Walau 1 saat selepas perpisahan ini..tiada satu pun gambar kami yg kuturunkan dr menghiasi dinding rumahku..
Tiada satu pun gambar kami dr album yg akan kubuang..
Dan tiada satu pun gambar dlm telefon atau laptop atau pc atau tab atau note yg akan kupadam..

Kau berhak usaha dgn cara kotor pisahkan kami..
Tp kau takkan dpt padamkan cinta yg kami miliki..

Kaulah manusia yg gagal..

Apa dosa aku dan anak2..
Apakah hanya kerana aku isteri ke2..maka aku diarahkan berdiam dan redha segala perbuatan kejahatan isteri sepertimu..
Perlu kau ingat..sebelum nikahimu..dia juga sudah ada isteri dan anak..

Dan.. Sudah lama aku berdiam.. Hingga aku lupa.. Utk apa lagi aku brrdiam..
Bukan hanya aku yg berjanji.. Suami itu yg melafaz nikah dan taklik..
Sanggup bersama aku sbg suami..

Jadi.. Siapapun ditptku takkan berdiam lagi..apatah lagi..anak kami sebaya dgn cucumu yg sgt perlukan kasih sayang dr seorg bapa..

Tapi..kau pisahkan kami dr dia dgn cara halus..
Kau terimalah laknat Allah..
Kesabaranku sudah tiba musim hujungnya demi memberi laluan kesedaran pd suamiku dan bapa kpd anak2ku..

Aku telah ada segalanya sebelum suamiku melafaz akad menikahi aku..
Banglo? Kereta? Harta?..

Sebagai isterinya..hanya satu..
Hanya satu kepayahan kuhadiahkan utknya...
Aku memberikan hanya satu kepayahan padanya..
Kepayahan hanya utk membuka kasut masuk ke rumahku..
Kepayahan hanya

No comments: