DUNIA INI HANYA SEMENTARA..

CATATAN INI MUMMY TUJUKAN PADA AISH PERMATA HATI MUMMY... ABANG DAN ADIK..MOGA SATU MASA NANTI .. ANAKKU AISH AKAN MENGERTI SEGALANYA.. JODOH..AJAL..MAUT..REZEKI HANYA ALLAH YANG MAHA MENGETAHUI DAN MENENTUKAN..
PERCAYALAH ANAK... MUMMY TELAH BUAT YANG TERBAIK HINGGA SAAT MUMMY HEMBUSKAN NAFAS YANG TERAKHIR.. DEMI ANAKKU AISH..

WALAU ANAK2 MUMMY HANYA MILIKI MUMMY.. KITA TETAP BAHAGIA.. SUSAH SENANG KITA BERSAMA.. HUKUM ALLAH LEBIH TERBAIK DRPD HUKUM MANUSIA.. DOAKAN KESEJAHTERAAN UNTUK KITA.. KASIHKAN MANUSIA..MANUSIA AKAN PERGI.. KASIHKAN ALLAH..KEKAL ABADI.. INSYA ALLAH..
SELAMANYA..MUMMY SAYANGKAN ANAK2..DARI SEBESAR TAPAK KAKI 2 JARI HINGGA SAAT INI.. TERIMA KASIH ALLAH...
.zuriani6336@gmail.com 0199156336

Sunday, April 8, 2012

15hb..

kosong hidup ini..jiwa ini..

Hanya Allah yg tahu sengsara yg aku lalui..
Namun aku masih percaya bhw jodoh ajal maut dan rezeki hanya dtg dr Allah jua..

Pd 26 mac 2012..
Aku gagahkan diri utk berada d pejabat kadi..
Aku tahu aku tak kuat utk tipu diri sendiri..
Aku sgt sayangkan dia..
Hancur luluh hatiku..
Tapi..aku juga sedar bhw aku tak akan berjaya bawa dia kembali dlm hidupku dan anakku..
Dia sudah buta menilai kewujudan kami..
Dia sgt takut pd bini tua..
Yg jadi mangsa adlh aku dan anak2..
Hidup hanya dlm dosa bersamanya..
Dia adlh suami dan bapa yg gagal..

Aku kecewa dan terluka..
Ketika bayi masih dlm kandunganku..
Dia tekad tidak mahu terima.. Alasannya sgt menyakitkan hatiku..
Mungkin bg dia..tiada beza krn dia sudah ada 11 anak..
Tp bg aku.. Bayi itu adlh dunia aku..!!!

Bila bayi itu sudah gugur..
Dikata..

Aku sengaja bunuh bayi yg masih berada dlm kandunganku..
Aku ini seorg ibu.. Yg memikul segala alahan.. Yg begitu gembira disaat mengetahui aku ini mengandung..

Renunglah wajah aku..
Lihatlah ke jiwa aku..
Kenalilah aku..
Tergamaknya menuduh aku..
Tak terfikirkah ttg pengorbanan aku yg sanggup berdepan dgn maut..

Aku ada fibroid yg semakin membesar..
Sudah 5 klinik aku pergi utk cari kekuatan diri bg teruskan hasrat aku utk kekal kandungkan bayi ini..

..aku sgt kecewa dgn org ini..

Saat aku kecewa dan sakit..
Dimana kau..
..sejak jam 7 mlm hingga akhirnya aku dibawa org lain ke klinik..
Jam 10 baru kau sampai d klinik..
Alasannya : kau tidur awal kerana demam..

Aku tahu..kau perbodohkan aku lagi..
Dan..bila aku dibawa pulang ke rumah mama..
Ke mana kau pergi??

Kau tak pernah melihat aku dan kasih sayangku hingga ke dasar hati..
Tidak pernah nampak aku dan anak anak kecil yang sentiasa hidup berduka. .
Hidup yg duka bertahun tahun..

Kau balik terus ke sisi bini tua?? Baguslah..

Adakah dlm keadaan sakit dan kecewa itu..aku masih perlu jaga hati manusia yg dimata masyarakat ini sgt bertanggungjawab

No comments: