DUNIA INI HANYA SEMENTARA..

CATATAN INI MUMMY TUJUKAN PADA AISH PERMATA HATI MUMMY... ABANG DAN ADIK..MOGA SATU MASA NANTI .. ANAKKU AISH AKAN MENGERTI SEGALANYA.. JODOH..AJAL..MAUT..REZEKI HANYA ALLAH YANG MAHA MENGETAHUI DAN MENENTUKAN..
PERCAYALAH ANAK... MUMMY TELAH BUAT YANG TERBAIK HINGGA SAAT MUMMY HEMBUSKAN NAFAS YANG TERAKHIR.. DEMI ANAKKU AISH..

WALAU ANAK2 MUMMY HANYA MILIKI MUMMY.. KITA TETAP BAHAGIA.. SUSAH SENANG KITA BERSAMA.. HUKUM ALLAH LEBIH TERBAIK DRPD HUKUM MANUSIA.. DOAKAN KESEJAHTERAAN UNTUK KITA.. KASIHKAN MANUSIA..MANUSIA AKAN PERGI.. KASIHKAN ALLAH..KEKAL ABADI.. INSYA ALLAH..
SELAMANYA..MUMMY SAYANGKAN ANAK2..DARI SEBESAR TAPAK KAKI 2 JARI HINGGA SAAT INI.. TERIMA KASIH ALLAH...
.zuriani6336@gmail.com 0199156336

Sunday, May 7, 2017

kongsi lagi

Ada banyak yang ingin ku kongsikan...
Biarlah Allah jua yang membalas atas segalanya..baik atau buruk..

Aku adalah tempat anakku bersandar.. seorang anak yatim.. dan seorang anak yang hanya bergantung sepenuhnya dengan ibunya ini..

betapa kejamnya manusia memperlakukan kami seperti ini..
tapi banyak yang kupelajari sepanjang aku meneruskan sisa perjalanan hidup ini..

Nabi Muhammad SAW juga diuji..
apalah sangat aku sebagai manusia biasa yang tak punya apa-apa.

hasrat hati ingin bergantung kepada seorang yang bergelar suami.. bila dinikahi.. itulah pengorbanan seorang wanita dan ibu kepada dua anak.

bila tidak diperlukan..mereka akan turun dan meninggalkan kami..
kemudian..bila mereka memerlukan.. mereka akan cuba untuk datang lagi..
kata maaf bagi mereka amat mudah..

Kini.. aku mohon.. janganlah aku diganggu..dan anakku diganggu..
kami tak punya apa2..
kami hanya miliki hati yang telah hancur..
kami tidak mengharapkan kasih sesiapa.
cukuplah Allah mencukupkan kami bertiga dengan kehidupan saling bergantung antara kami..

Telahan manusia mengatakan aku telah kembali kepada bekas YB.. kesilapan besar semua telahan itu.. semua itu tak akan berlaku.. cukuplah pengalaman derita lampau bersamanya yang pernah ku tempuhi.. tak perlulah aku mengulangi sejarah sedih masa lalu kerana pastinya ia hanya akan bawa derita..

buat teman yang pernah bersamaku..
aku juga tidak berhasrat untuk jadi pemusnah keluargamu yang telah bersatu itu..
takdir telah tersurat.. dan aku terima suratan itu dengan 1001 perasaan. tapi..yang pastinya tidak pernah ada dendam..
aku juga redha dengan ketentuan Illahi..

ku tahu.. impianku yang pernah ku angankan.. tidak akan menjadi kenyataan..

Ya Allah ..kuatkanlah semangat ku.. bantu lah aku Ya Allah Yang Maha Pemurah..
Lindunglah aku dan anak-anakku Ya Allah Yang Maha Melindungi..

Walau apa sahaja.. perjalanan hidup perlu diteruskan..
aku tidak tahu apa yang akan berlaku pada hari esok..

Tapi.. aku yakin tentang Titian Siratul Mustaqim..
semua manusia akan meniti Titian Sirat..
Aku juga tahu tentang hisab.. semua manusia akan dihisab..

aku mendoakan.. Ya Allah..Ampunilah dosa kedua ibu bapaku.. dosaku.,dosa anak2ku..dosa adik beradikku.. dosa sahabat2ku.. semoga tempatkanlah kami dalam syurgamu bersama para solihin..

Andainya aku salah.. kembalikan aku ke pangkal jalan..

Ya Allah..
Jika sukar..permudahkanlah..
jika haram ..sucikanlah..
jika sukar.. permudahkanlah..

Aku pohon kemaafan dari hujung rambut hingga hujung kaki atas semua salah dan silap serta dosaku..
Maafkan aku duhai ibu bapa kesayanganku.. Maafkan aku adik beradikku.. Maafkan aku anak anak kesayanganku.. maafkan aku teman2ku..

Ampunkan aku atas segala apa yang berlaku selama kita pernah kenal dan pernah berurusan. Ameen Ya Rabbal Alamin.


No comments: